Dlaczego klienci nie dodają Twoich produktów do koszyka zakupowego?
Dodanie produktu do koszyka i konwersja to cel istnienia sklepów internetowych. Bardzo często słyszymy, że przyciski „kup teraz” lub „dodaj do koszyka” stanowią ok. 5-10% wszystkich sesji na stronie. Wydaje się to całkiem przyzwoity wynik, jednak warto mieć świadomość, że zwykle połowa sesji lub nawet więcej związana bywa z kartami produktów. W takim przypadku oczywiste jest to, że można pokusić się o poprawę. W poniższym tekście poruszymy najczęstsze problemy, które zniechęcają użytkowników do dokonania zakupu na naszej stronie. Warto się im przyjrzeć, jeśli poziom konwersji w Twoim e-commerce nie jest satysfakcjonujący.
Reklamy niedopasowane do strony docelowej
Reklamy Google i Facebook Ads, a także newslettery są świetnym sposobem przyciągania klientów na naszą stronę. Jeśli jednak użytkownik poczuje się oszukany lub nie będzie mógł znaleźć oferowanych produktów na stronie docelowej, to raczej nie dokona zakupu.
Powinniśmy więc zadbać o to, by zawsze oferta z reklamy była zgodna z tą, która występuje na stronie docelowej. Mamy tutaj na myśli nie tylko kwestie samych produktów, ale promocyjnej ceny, a nawet designu.
Zwiększenie potrzeby zakupy u kupującego
Użytkownik, który przegląda strony naszych produktów jest nimi zainteresowany w pewnym stopniu. Może jednak nie mieć pilnej potrzeby ich zakupu. W takich przypadkach powinniśmy zadbać o to, by tę potrzebę zmaksymalizować. Istnieją na to bardzo proste metody w postaci wskazania niskich stanów magazynowych, dodanie licznika do końca promocji czy zakomunikowanie ograniczonego czasowo bonusu. Świetnym sposobem jest również dodanie informacji o tym, że inni użytkownicy właśnie w tej chwili dokonują zakupu tych samych produktów.
Brak zaufania
Zakupy w internecie są bardzo wygodne, ale również bywają niebezpieczne. Coraz więcej użytkowników zwraca uwagę na to, czy nie padną ofiarą oszustwa lub niskiej jakości usługi. Warto więc na każdym kroku budować zaufania do swojej marki. Można to zrobić z pomocą opinii, recenzji lub gwiazdek, a także poprzez wyświetlenie posiadanych nagród czy certyfikatów. Jeśli nasza firma istnieje na rynku od kilka lat, to warto się tym pochwalić. Świetnie skutkuje również informowanie o liczbie zrealizowanych transakcji – oczywiście, jeśli jest ich odpowiednio wiele.
Przyjazny układ strony produktów
Strona produktu powinna w prosty sposób przedstawiać podstawowe zalety produktu i możliwość zakupu. Dodatkowo powinny się na niej znaleźć również podobne produkty, które mogą zainteresować naszego klienta. Warto więc zadbać o ten aspekt i nie upychać na tego rodzaju stronach zbyt wielu informacji, które mogą odciągnąć kupującego od konwersji. Musimy więc zadbać o właściwe Call-to-Action, prostą nawigację dla urządzeń mobilnych i właściwe dobranie produktów komplementarnych. Jeśli masz problem ze zbyt wieloma porzuconymi koszykami, zgłoś się do firmy Conversion, by poprawić swoje przychody ze sklepu internetowego.
Opisy i zdjęcia
Kiepskie zdjęcie i złe opisy potrafią zniechęcić kupującego do zakupu nawet najlepszego produktu w najbardziej atrakcyjne cenie. Warto zadbać o to, by w nagłówkach znalazły się podstawowe informacje o produkcie, a zdjęć było wiele w dobrej jakości. Świetnym rozwiązaniem jest możliwość obracania zdjęć w 360 stopniach, choć oczywiście nie przy każdym produkcie jest to konieczne. Warto zawrzeć w tekście informacje podkreślające najważniejsze zalety produktów, ale również szczegółowe informacje techniczne dla bardziej wymagających kupujących.
Zbyt długi czas ładowania się strony niedopasowanie do urządzeń mobilnych
Zbyt długi czas ładowania się strony jest czynnikiem, który zniechęca kupujących do zakupów. Jeśli każdy etap przeładowania się strony wymaga kilku sekund oczekiwania, to nie tylko wiążę się to z irytacją, ale również obniża poziomo zaufania do danej witryny. Jednocześnie należy pamiętać o dopasowaniu do urządzeń mobilnych.
Brak wyeksponowania promocji
Promocje i dodatkowe bonusy świetnie zwiększają sprzedaż, ale tylko wtedy, gdy są odpowiednio wyeksponowano. Zaznacza wyraźnie, które produkty objęte są obniżką cen. Jeśli oferujesz darmową dostawę również zadbaj o to, by klienci się o tym dowiedzieli – dla wielu z nich będzie to jeden z decydujących elementów.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!