Pozycjonowanie Google Maps, czyli mapki w wynikach wyszukiwania, co to jest?
Pozycjonowanie stron to skomplikowane czynności, które powinny być dostosowane do konkretnej witryny, ale i oczekiwań klientów. Mają one na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, dzięki czemu może umożliwić to większe zainteresowanie usługami czy produktami danej firmy. Możliwe jest też pozycjonowanie w Google Maps. Na czym to polega? Co trzeba wiedzieć o pozycjonowaniu na mapkach Google?
Pozycjonowanie w Google Maps – kto powinien się na nie zdecydować?
Mówiąc o pozycjonowaniu w Google Maps, mamy na myśli popularne wizytówki, które mógł widzieć w wyszukiwarce właściwie każdy internauta. Za ich pomocą można poznać podstawowe informacje na temat danej firmy. Posiadanie wizytówki Google Moja Firma ma szczególne znaczenie w przypadku biznesów lokalnych. Po dodaniu danych związanych z lokalizacją poszukujący nas potencjalni klienci będą mogli zobaczyć, gdzie mieści się siedziba firmy. wszelkie działania należy zacząć od utworzenia wizytówki. Kto powinien to zrobić? Głównie osoby, które świadczą usługi o zasięgu lokalnym. Mogą to być mechanicy, fryzjerzy, kosmetyczki, lekarze, prawnicy, restauracje czy kawiarnie.
Wizytówka Google Moja Firma – jak założyć?
Chcąc dodać wizytówkę, należy najpierw założyć konto Google. Dzięki niemu uzyskujemy dostęp do wielu ciekawych funkcji, w tym mamy możliwość stworzenia firmowej wizytówki. Działalność dodajemy do „Google Moja Firma”. Samo utworzenie konta jest banalnie proste. Wystarczy wpisać dane firmy, słowa kluczowe, adres. Przydatne są też opisy produktów czy usług, można dodać godziny funkcjonowania biznesu. Ponadto warto pomyśleć o dodaniu zdjęć, co wzmocni atrakcyjność wizytówki. Po wpisaniu wszelkich niezbędnych informacji musi nastąpić weryfikacja. Najczęściej wysyłany jest list pod wskazany adres, w którym będzie znajdował się kod weryfikacyjny. Trzeba wpisać go w odpowiednim okienku i dalej postępować zgodnie z komunikatami pojawiającymi się na ekranie. Na kod przeważnie czeka się do 14 dni. Czasami wizytówkę można czasami też potwierdzić telefonicznie lub przez e-mail. Jednak nie jest to rozwiązanie dostępne w każdej wizytówce.
Pozycjonowanie w Google Maps – na co zwrócić uwagę?
Obecność mapki w wynikach wyszukiwania daje możliwość dotarcia do nowych klientów w danej lokalizacji. Z tego względu należy zadbać o to, by wizytówka prezentowała się atrakcyjnie i skłaniała do skorzystania z usług. Bardzo ważne są opinie, które klienci mogą w takiej wizytówce zostawiać. Należy nawiązywać interakcje z osobami, które wystawiają komentarze, odpowiadać na nie. To może zachęcić innych internautów do zainteresowania się danymi usługami lub produktami. W wizytówce nie może też zabraknąć URL do strony internetowej firmy. Klient będzie mógł szybko przejść na witrynę i zapoznać się z naszym biznesem. W przypadku kawiarni czy restauracji ważne są też lokalne adresy URL odsyłające np. do menu, czy do systemu rezerwacji, które ułatwiają i przyspieszają skorzystanie z usług konkretnej firmy. trzeba też pamiętać, aby na bieżąco zmiany, np. zmiany godzin pracy firmy, czy adresu.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!